カナダで満足するカスタマーサービスを受けたことがない。
僕の周りの多くのカナダ人の友人は、無言で同意するだろう。
"If I have a million dollar ♪〜"という曲がある。100万ドル持ってたら、あれやこれを買ってあげるよ〜みたいな歌だ。
僕が100万ドル持っていたら、起業する。業種は「う〜ん何だろう」(笑)
そしてカナダで一番のカスタマーサービスを目指す。人が10人いたら10人の人を幸せにできるサービスなんて稀だけど、8〜9人くらいには満足とまあまあ満足と言ってもらえるカスタマーサービスを提供できるようにする。
僕が経営者だったら、店舗があるのにも関わらず、なんでもかんでも電話のカスタマーサービスにたらい回しするサービスなんて絶対しない。
I have never had a satisfied customer service in Canada.
I know the fact that most of Canadian friends of mine would agree with it without a word.
"If I have a million dollar♪~" – a song is that "if I have a million dollar, I will buy you this and that" kind of song.
If I have a million dollar, I will found a company/store. In what service or industry? – that I don't know ... lol
And then, I will aim to provide the best customer service in Canada. If there are 10 people, it is very hard to make all of those 10 people satisfied with a service. But, I want to provide a service that 8 or 9 of those people could say "satisfied" or "likely satisfied."
If I were an entrepreneur, I would not provide customers a service that asking customers to phone customer care even though there is a physical store in town.
2 comments:
こんにちは。
最近、ケータイ電話で同じことがあった。
店頭である程度対応はしれくれるんだけれど、
「ここから先は電話で○○へ・・・」
みたいな。。
やだねぇ、、(苦笑)
実はこの件も携帯電話会社絡みでした(笑)
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