首都圏よりも小さい経済圏の関西に実は3つも空港がある。
伊丹空港と関西国際空港と神戸空港だ。
Kansai region, far smaller than Tokyo capital region, actually have 3 airports – Osaka (Itami) airport, Kansai international airport, and Kobe airport.
伊丹空港と関西国際空港と神戸空港だ。
Kansai region, far smaller than Tokyo capital region, actually have 3 airports – Osaka (Itami) airport, Kansai international airport, and Kobe airport.
大阪空港は昔からある空港で、関西空港ができるまで、関西で唯一の国際空港だった。周りは住宅地で、滑走路一本の空港。後述の関西国際空港が造られた後、国内専用空港になった。鉄道ではモノレールを経由して地下鉄や阪急に乗り換え大阪市内へ行ける。
関西国際空港は、大阪空港の騒音問題解決のために大阪湾海上を埋め立てて作った人工島に造られた空港だ。当初、滑走路一本だったが、拡張工事の末2本になり日本初24時間運用ができる空港となったが、旅客視点からは、北米線も減り便利な空港とは言いづらい。鉄道では、南海が大阪市内、難波から、JRが大阪市内と京都を特急で結んでいる。
神戸空港は、当初から国内線専用として造られた。神戸市のポートアイランド(人工島)沖に、更に人工島を造成し造られた。鉄道では、ポートライナーで神戸市の中心駅三宮まで行ける。
大阪空港は大阪市内に近く、旅客の利便性はとても高い。大阪府の知事は大阪空港を廃止したいと思っている。確かに3つもいらない。騒音問題で文句を言っていた周辺自治体は空港関連産業がなくなるので、猛反対である。
僕の育った町は大阪空港へ着陸する飛行機の通り道だ。関西空港が開港した時、騒音が無くなる、と喜んだが、大阪空港は残され、騒音はなくならなかった。
その知事の考えでは、造ってしまった神戸空港を残して、伊丹空港を閉鎖し、空港跡地に東京の首都機能が麻痺した時に使える、新しい計画都市を作るという考えだ。僕は知事の考えに賛成だ。3つもいらない。東京でさえ2つで、成田空港不要論なんか出てるんだから。首都機能移転は置いといても、空港跡地はうまく活用されるべきである。
新たに町を造るんだったら、ミニ・ブラジリアみたいになればいいなぁ、と勝手に思っている。
Osaka airport is the oldest and only a passenger airport in the region until Kansai international airport opened. The areas around this airport are residential areas. The airport has one run way. After Kansai airport opened. This airport became a domestic airport. By train, you can take a monorail line, switching to Osaka subway line or Hankyu line, to go to the city of Osaka.
Kansai international airport is an airport that was built on an artificial island in the Osaka bay. The main reason to built an airport in the middle of the Osaka bay is to solve noise pollution. In the beginning, the airport had only a run way, but expansion was the airport was completed recently and there 2 run ways now. The airport became the first airport to be used 24 hours a day in Japan. However, from a passenger's point of view, the airport isn't that convenient anymore because it has less flights to North America at the moment. By railways, you can take Nankai line to go to Namba, Osaka as well as JR line to get to Osaka and Kyoto by express trains.
Kobe airport was built only for domestic flights from the beginning. It was built on an artificial island, south of Port Island (older artificial island). By railways, you can take Port Liner to get to Sannomiya, Kobe's main transit terminal.
Osaka airport is very close to the city of Osaka and it is very convenient for passengers. Governor of Osaka wants to close Osaka airport. I agree with him that we don't need 3 airports at all. municipalities around Osaka airport, that used to complain for the noise pollution, are now strongly against closing because they will lose industries relating to the airport.
関西国際空港は、大阪空港の騒音問題解決のために大阪湾海上を埋め立てて作った人工島に造られた空港だ。当初、滑走路一本だったが、拡張工事の末2本になり日本初24時間運用ができる空港となったが、旅客視点からは、北米線も減り便利な空港とは言いづらい。鉄道では、南海が大阪市内、難波から、JRが大阪市内と京都を特急で結んでいる。
神戸空港は、当初から国内線専用として造られた。神戸市のポートアイランド(人工島)沖に、更に人工島を造成し造られた。鉄道では、ポートライナーで神戸市の中心駅三宮まで行ける。
大阪空港は大阪市内に近く、旅客の利便性はとても高い。大阪府の知事は大阪空港を廃止したいと思っている。確かに3つもいらない。騒音問題で文句を言っていた周辺自治体は空港関連産業がなくなるので、猛反対である。
僕の育った町は大阪空港へ着陸する飛行機の通り道だ。関西空港が開港した時、騒音が無くなる、と喜んだが、大阪空港は残され、騒音はなくならなかった。
その知事の考えでは、造ってしまった神戸空港を残して、伊丹空港を閉鎖し、空港跡地に東京の首都機能が麻痺した時に使える、新しい計画都市を作るという考えだ。僕は知事の考えに賛成だ。3つもいらない。東京でさえ2つで、成田空港不要論なんか出てるんだから。首都機能移転は置いといても、空港跡地はうまく活用されるべきである。
新たに町を造るんだったら、ミニ・ブラジリアみたいになればいいなぁ、と勝手に思っている。
Osaka airport is the oldest and only a passenger airport in the region until Kansai international airport opened. The areas around this airport are residential areas. The airport has one run way. After Kansai airport opened. This airport became a domestic airport. By train, you can take a monorail line, switching to Osaka subway line or Hankyu line, to go to the city of Osaka.
Kansai international airport is an airport that was built on an artificial island in the Osaka bay. The main reason to built an airport in the middle of the Osaka bay is to solve noise pollution. In the beginning, the airport had only a run way, but expansion was the airport was completed recently and there 2 run ways now. The airport became the first airport to be used 24 hours a day in Japan. However, from a passenger's point of view, the airport isn't that convenient anymore because it has less flights to North America at the moment. By railways, you can take Nankai line to go to Namba, Osaka as well as JR line to get to Osaka and Kyoto by express trains.
Kobe airport was built only for domestic flights from the beginning. It was built on an artificial island, south of Port Island (older artificial island). By railways, you can take Port Liner to get to Sannomiya, Kobe's main transit terminal.
Osaka airport is very close to the city of Osaka and it is very convenient for passengers. Governor of Osaka wants to close Osaka airport. I agree with him that we don't need 3 airports at all. municipalities around Osaka airport, that used to complain for the noise pollution, are now strongly against closing because they will lose industries relating to the airport.
Air planes, landing to Osaka airport, fly over my hometown. When Kansai airport was open, I was glad that we would not have noise pollution from air. In fact, noise pollution remained because Osaka airport was left in operation.
The governor of Osaka suggests to close Osaka airport by leaving newer Kobe airport and to build a new city, that could function as a capital of Japan when Tokyo doesn't function in a state of emergency, on the land of Osaka airport. I like the governor's idea. We don't need 3 airports really. Even in Tokyo, there are only 2 airports and some people think that they don't need Narita airport anymore. Putting aside the governor's idea of building a city to be a sub-capital of Japan, The land of Osaka airport has to be used in a wiser way.
I personally think... I want the new city to be built like a mini Brazilia if they build one.
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