11 July 2011

繰り返し | Back to Square One

From Mobile
一人になってから悔しくて、泣いた。
わかってもらえなくて、泣いた。
言葉を見つけられず伝えきれなくて、泣いた。
僕の立場から見ると、とても悲しい出来事。

一人になってから、どう思っただろう。
面倒だと思ったに違いない。
わかったふりの僕の支離滅裂な会話。
僕は感情を武器にした。

僕はどこへでも付いて回りたいと思った。
東へ行くのなら東の風に乗って。
南へ行くのなら南の風に乗って。
全く現実的ではないけれど。

同じ道を一人で歩いた。
曇り空と湿気が僕を塞ぎ込む。
また、同じ事を繰り返してしまった。
僕はいつ学ぶんだろうか。


When I became alone, I felt regret and cried.
No one understood me, so I cried.
No words were found to be able to tell him fully, so I cried.
From my perspective, yes, it was a very sad moment.

I wonder how he thought when he became alone.
He must have thought that it was such a pain in the ass.
With carrying over my it-doesn't-make-much-sense conversations and my pretending to show my understanding to the situation.
I showed my emotions and made them my arms.

I thought that I could move around with him.
If heading east, catching wind that blows from west.
If heading south, catching wind that blows from north.
No, it's not realistic in any sense at all anyway.

I walked on the same street by myself.
Cloudy sky and humidity enhanced my feeling.
Oh well, I repeated the same thing again.
When will I ever learn?

No comments: