09 June 2012

What Colour Were You? | 君は何色だったの?



What colour were you?
I was light green when I was a teenager and then I became blue.
I turned into purple for a short period of time and I was orange all after that.
I have been painted over and over.
What colour will you be next?
I was just grey before getting any colour, you know, a dull, monotonous colour.
It just appears on the surface. My colour in the core won't change at all.
In the core?
Yep, deep inside of you.
We can be any colours and it's okay to be like a chameleon.
Try and error.
Repeat.
So, what colour are you now?
What colour do you see?

君は何色だった?
僕が十代の時、薄い緑色だった。そして青色になった。
短い間に紫色になって、それから後ずっと橙色かな。
たくさん塗り替えられてるね。
次は何色になる?
色がつく前は僕はただ灰色だったんだよね。だるくて単調な色。
色は表面に表れるだけ。中心にある僕の色は全然変わらないよ。
中心の?
そう、体の奥の方。
何色にもなれるんだよ。カメレオンみたいになっても良い。
挑戦と失敗。
繰り返す。
じゃ、君は今何色?
何色に見える?

No comments: