03 October 2012

To Die | 死ぬという事

When died, everything will end.
Well, subjectively. The world around you will most likely continue to exist.

When someone or something that you love is dying or died, I realise that death of my own really exists just around myself.

That's a lesson that we can learn from owning a pet.

I had spent only for 3 years with my cat that is dying in my life, but her presence was always welcoming and cheerful whenever I got back home.

Dear my dying cat,

Thank you for living this long.


死んだら、全てが終わってしまう。
主観的だけだけど。周りの世界は、存在し続ける訳だけど。

愛した人や物が死に際にある時や、死んだ時、僕は、僕の死が本当に身近にある事に気付く。

それが、ペットを飼う事で学ぶ事ができるレッスン。

僕は、僕の死にいく猫と、たったの三年しか暮らさなかったけれど、彼女の存在は、僕が家に帰る度、出迎えてくれて、何だか元気もくれた。

僕の死にいく猫へ、

長生きしてくれて、ありがとね。

No comments: